Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-20217" > Naturvetenskapernas...
Fältnamn | Indikatorer | Metadata |
---|---|---|
000 | 02813naa a2200337 4500 | |
001 | oai:DiVA.org:hkr-20217 | |
003 | SwePub | |
008 | 191223s2019 | |||||||||||000 ||swe| | |
024 | 7 | a urn:nbn:se:hkr:diva-202172 urn |
040 | a (SwePub)hkr | |
041 | a sweb swe | |
042 | 9 SwePub | |
072 | 7 | a vet2 swepub-contenttype |
072 | 7 | a kap2 swepub-publicationtype |
100 | 1 | a Hansson, Lena,d 1975-u Högskolan Kristianstad,Avdelningen för matematik- och naturvetenskapernas didaktik,Forskningsmiljön Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA4 aut0 (Swepub:hkr)hal |
245 | 1 0 | a Naturvetenskapernas karaktär i klassrummet |
264 | 1 | a Linköping :b Linköpings universitet,c 2019 |
338 | a electronic2 rdacarrier | |
506 | a gratis | |
520 | a Vikten av att behandla naturvetenskapernas karaktär (’NatureofSci-ence’, NOS) i NO-undervisningen har länge lyfts fram i dennv-didak-tiska forskningslitteraturen. NOS är också del av många länders kurs-planer, däribland de svenska. Dock saknas traditioner i skolan att ar-beta med området och det finns ett behov av både undervisnings-material och exempel på hur en sådan undervisning kan se ut. Nation-ellt resurscentrum för fysik har arbetat med flera forsknings-och ut-vecklingsprojekt med koppling till NOS. Ett sätt har varit att lärare, inom ramen för fortbildningskurser, har provat att undervisa NOS och dela sina erfarenheter med andra lärare. I den här artikeln berättar vi om olika sätt att arbeta med NOS och tipsar om resurser i form avundervisningsmaterial ochtexter som kan tjäna som inspiration för dig som lärare | |
650 | 7 | a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciencesx Didactics0 (SwePub)503022 hsv//eng |
650 | 7 | a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskapx Didaktik0 (SwePub)503022 hsv//swe |
650 | 7 | a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe |
650 | 7 | a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng |
700 | 1 | a Leden, Lottau Högskolan Kristianstad,Forskningsmiljön Learning in Science and Mathematics (LISMA),Avdelningen för matematik- och naturvetenskapernas didaktik,LISMA4 aut0 (Swepub:hkr)lelo |
700 | 1 | a Pendrill, Ann-Marieu Lunds universitet4 aut |
700 | 1 | a Arvidsson, Åsau Högskolan Kristianstad,Avdelningen för matematik- och naturvetenskapernas didaktik4 aut |
710 | 2 | a Högskolan Kristianstadb Avdelningen för matematik- och naturvetenskapernas didaktik4 org |
773 | 0 | t Från forskning till fysikundervisningd Linköping : Linköpings universitetg , s. 23-31q <23-31z 9789179299804 |
856 | 4 | u http://hkr.diva-portal.org/smash/get/diva2:1381610/FULLTEXT01.pdfx primaryx Raw objecty fulltext:print |
856 | 4 8 | u http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hkr:diva-20217x lärosäteslänky Till lärosätets (hkr) databas |
Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.
Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy