SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-10001"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-10001" > Work-integrated Lea...

Work-integrated Learning in a Doctoral Course in Informatics

Babaheidari, Said Morad, 1964- (författare)
Högskolan Väst,Avd för informatik,LINA
Haj-Bolouri, Amir (författare)
Högskolan Väst,Avd för informatik,LINA
Högberg, Karin (författare)
Högskolan Väst,Avd för företagsekonomi,LINA
visa fler...
Ljungdahl Eriksson, Martin, 1982- (författare)
Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA
Lundh Snis, Ulrika, 1972- (författare)
Högskolan Väst,Avd för informatik,LINA
Norström, Livia (författare)
Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA
Pareto, Lena, 1962- (författare)
Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA
Willermark, Sara, 1988- (författare)
Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2016
2016
Engelska.
Ingår i: Proceedings of IRIS39, Information Systems Research Seminar in Scandinavia, Ljungskile, August 7-10, 2016. - 9789187531385 ; , s. 1-11
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Being the first university in the world to provide doctoral program in Work-integrated Learning (WIL), we face the challenge of how to integrate doctoral courses into the WIL philosophy, which is the profile of the University West, Sweden. To exemplify what we mean by such a notion of integration, we introduce and demonstrate our proposed ontological approach to integrate a PhDcourse into the fundamental concepts underpinning WIL. The WIL within the context of informatics research (which is a subfield of the IS discipline) playsfive different roles of (1) the main course content, (2) the target occupation ofthe students and occupational field of the teachers, (3) the analytical perspective of the research activities in the course, (4) the educational method where teachers and students conduct collaborative research activities as a cognitive apprenticeship learning model, and (5) a co-authored research paper as outcome.The outcomes of such a conducted approach and lessons learned from the course will be thoroughly described. In the course, a meta-analysis of WIL informatics research will be performed to examine four dimensions which are: theories relevant for WIL; methods used in WIL research; occupational fields in WIL informatics studies; and roles of technology in WIL research. The course is arranged in the these phases: Local investigation; locally rooted research within the informatics field is examined by the course participants in dialogue with the authors of a number of published articles in order to see the extent and the how aspects of these identified WIL-oriented research work; Local synthesis; both teachers and the PhD students (i.e., course participants) explore the results and synthesize a local WIL-model; Global overview; a number of related international literature is selected and studied; Global synthesis; The local WIL model is compared to the global investigation. Co-authoring; a research paper is co-authored by the course participants and presented at a conference. By doing so, we enhance our understandings and thus contribute to one additional practical application of WIL's pedagogical philosophy, which influences the course content, the course format, the activities, the teaching-learning model,and the outcome of the course.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)

Nyckelord

Work-Integrated Learning
Work-Integrated Learning Informatics
Course Design
Collaborative Research
Co-authoring
Teaching-learning Model
Informatik
Informatics
Arbetsintegrerat lärande
Work Integrated Learning

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy