SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-14862"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-14862" > The dual competence...

The dual competence requirement : A study of teacher student competences in a new teacher education

Gustafsson Nyckel, Jan, 1960- (författare)
Högskolan Väst,Avd för utbildningsvetenskap och språk,BUV
Lager, Karin (författare)
Högskolan Väst,Avd för utbildningsvetenskap och språk,BUV
Berglund, Emilia (författare)
University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
visa fler...
Lundqvist, Jennifer (författare)
University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2019
2019
Engelska.
Ingår i: Wera-Irn Conference Extended Education Practices, Theories And Activities.. ; , s. 50-51
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • "The dual competence requirement - A study of teacher student competences in a new teacher education" examines students dealing with a dual competence requirement in teacher education. The study has its' background in educational trends that aim to bring together a social pedagogical tradition with an educational tradition, with a focus on teacher training in School age educare (fritidshem). Focus group interviews have been used to interview 16 students in teacher education at a university in Sweden with a focus on working in school-age educare. A thematic analysis was implemented, where development of three different competences emerged that correspond to a dual competence requirement, which are Re-creators, Co-Creators and Innovators.The analysis highlights both the differences and similarities between the three competences, while also showing how the competences complement each other. The Re-creators are characterized by adapted and reproduced skills development, in which the student actively chooses to become either a teacher in the school-age educare or his subject.The Co-creators are characterized by the students adapting to the education's implementation and producing parallel skills and becoming teachers in the school-age educare and their subject. The Innovators feature a productive creative competence in which the students use their practical aesthetic subject knowledge in the school-age educare activities, and their school-age educare skills in the teaching of the practical aesthetic subject. Findings are discussed in relation to the offering of creative skills.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Teacher education
social pedagogy
dual competence
Utbildningsvetenskap
Educational science
Barn- och ungdomsvetenskap
Child and Youth studies

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gustafsson Nycke ...
Lager, Karin
Berglund, Emilia
Lundqvist, Jenni ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Högskolan Väst

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy