SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-17792"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-17792" > Variations on share...

Variations on shared themes : Branding the Nordics as gender equal

Jezierska, Katarzyna, 1979- (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan Väst,Avd för juridik, ekonomi, statistik och politik,Statsvetenskapliga institutionen,Department of Political Science
Towns, Ann, 1970 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Statsvetenskapliga institutionen,Department of Political Science
 (creator_code:org_t)
London : Routledge, 2021
2021
Engelska.
Ingår i: Gender Equality and Nation Branding in the Nordic Region. - London : Routledge. - 9781003017134 - 9780367861353 ; , s. 39-61
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter is made up of five sections in which the people compare the Nordic countries in terms of the extent to which and how gender equality features on their nation-branding websites. It begins with a discussion of Denmark and Norway, which do the least to incorporate gender equality into the national brand, before moving on to Sweden, the gender-equality branding champion. In contrast with Sweden and Finland, as the people will show below, the claims about gender equality in Denmark are furthermore modest, presented as brief, matter-of-fact statements. Clearly, and in stark contrast with the Swedish brand, as the people will show below, gender equality is briefly mentioned but not featured in the branding narrative about Denmark. Norway seems to have started working towards a national brand earlier than neighbouring states, and yet these efforts never resulted in a coordinated brand platform or an institution charged with managing a Norwegian ‘brand’.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Genusstudier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Gender Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Nordics
gender equality
brand

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jezierska, Katar ...
Towns, Ann, 1970
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Genusstudier
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Gender Equality ...
Av lärosätet
Högskolan Väst
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy