SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-22241"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-22241" > Where is the ‘WIL’ ...

Where is the ‘WIL’ in Work-integrated Learning Research?

Björck, Ville, 1982- (författare)
Högskolan Väst,Avdelningen for hälsopromotion och vårdvetenskap,Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi,KAMAIL
Willermark, Sara, 1988- (författare)
Högskolan Väst,Avd för medier och design,KAMAIL
 (creator_code:org_t)
2024
2024
Engelska.
Ingår i: Studies in Continuing Education. - 0158-037X .- 1470-126X. ; , s. 1-15
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Research often defines Work-integrated Learning (WIL) as an educational approach that provides students with work-based experiences. In this article, we argue that this approach definition of WIL is nonsensical and maintains a research terminology that fails to capture what WIL is, namely, a multidimensional learning phenomenon.Drawing on this argument, this article aims to explore and problematise how the term WIL is used in contemporary research. To achieve this aim, we draw on contemporary research and conduct a text analysis of 48 extended abstracts that were accepted for an international WIL conference in December 2022. The text analysis generated three recurring research phenomena that we relate to research. These are (i) WIL avoidance, when the WIL term is evaded although it could verywell have been used, (ii) WIL washing, when the WIL term is used in a hollow manner, and (iii) WIL ambiguity, when the WIL term is used vaguely. We scrutinise how these research phenomena and the approach definition of WIL pose challenges to establishing a comprehensive research terminology that can bring about an increased understanding of what WIL is. Finally, we call for research to use a more careful and nuanced terminology that acknowledges WIL’s multidimensional nature.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

Work-integrated Education vs. Work-integrated Learning; review of research; problematisation; workplace learning
Work Integrated Learning
Arbetsintegrerat lärande

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Björck, Ville, 1 ...
Willermark, Sara ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Studies in Conti ...
Av lärosätet
Högskolan Väst

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy