SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-4845"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-4845" > Children's Perspect...

Children's Perspectives on Health. : What Makes Children Feel Good According to Themselves?

Kostmann, Ebba, 1982- (författare)
Högskolan Väst,Avd för hälsa, kultur och pedagogik,Högskolan Väst, Avd för hälsa, kultur och pedagogik
Nilsson, Lena A., 1947- (författare)
Högskolan Väst,Avd för hälsa, kultur och pedagogik,Avdelningen for hälsopromotion och vårdvetenskap,Högskolan Väst, Avd för hälsa, kultur och pedagogik
 (creator_code:org_t)
2012-02-04
2012
Engelska.
Ingår i: International Journal of Education. - : Macrothink Institute, Inc.. - 1948-5476. ; 4:1, s. 1-11
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The object of this study is to examine children’s perspectives on health and what elements make them feel good. Health promoting contributions rarely emanate from children’s perspectives but most often from a child perspective, what adults consider children need in order to feel well. There are relatively few studies made from children’s viewpoints on health - children should be made more involved in the shaping of health interventions. The study was carried out at two nine-year compulsory schools in Western Sweden, 78 pupils aged 9 through 11years participated. To collect the material interviews was the principal source, and the result is mainly supported by an analysis of the contents from 52 interviews. What the children declared to be the most important element for health were relations. This circumstance was stated in 88 percent of the interviews, and it was in substance the relations to family and friends that were brought up. A condition to lift children’s perspectives is that they are taken seriously, that their part-taking leads to influence and a real utilization of their opinions. A conclusion from this study is that activities that handle health for children and young people should consider children’s perspectives: partly through focusing the work on promoting children’s social and familial relations, and partly to let the children participate more in the final shape of contents and working methods.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Children’s perspectives
Participation
Health
Relations
Folkhälsovetenskap
Public health science
Pedagogik
Pedagogics

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kostmann, Ebba, ...
Nilsson, Lena A. ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Folkhälsovetensk ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Högskolan Väst
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy