SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-101352"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-101352" > Spegeln som resurs ...

Spegeln som resurs i hår- och makeupstylistklassrummet : Yrkesämnesundervisning på hantverksprogrammet

Arvidsson, Minna, 1981- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
Asplund, Stig-Börje, 1973- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
Enochsson, Ann-Britt, 1956- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
visa fler...
Kilbrink, Nina, 1974- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Linköping University Electronic Press, 2024
2024
Svenska.
Ingår i: Nordic Journal of Vocational Education and Training. - : Linköping University Electronic Press. - 2242-458X. ; 14:2, s. 30-54
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study explores the interaction between students and teachers in subject-specificvocational education, specifically focusing on the hair and make-up stylist classroomwithin the handicraft programme in Swedish upper secondary school. The aim is tounderstand the role and significance of the mirror in enabling teacher-studentinteraction and mutual understanding. By integrating Conversation Analysis andVariation Theory into a unified approach (CAVTA), the study seeks to providecomprehensive insights into the ‘what’ and ‘how’ aspects of learning. CAVTA enablesthe identification of the visible content in teaching and how it manifests in the stagedvocational education setting. The findings reveal the teacher’s strategic use of the mirrorto emphasise critical aspects of the Object of learning, in this study referring to theapplication of eye shadow. This utilisation of the mirror serves as a valuable teachingtool in the interaction between the teacher and student.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

vocational education
conversation analysis
variation theory
CAVTA
vocational learning
hair- and make-up stylist classroom
interaction
object of learning
Pedagogiskt arbete
Educational Work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy