SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-23094"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-23094" > Revisiting Amit and...

Revisiting Amit and Zott's model of value creation sources : The SymBelt Customer Center case

Johansson, Niklas (författare)
Karlstads universitet,Handelshögskolan (from 2013)
Mollstedt, Ulrika (författare)
Karlstads universitet,Handelshögskolan (from 2013)
 (creator_code:org_t)
Curicó, Chile : Universidad de Talca, 2006
2006
Engelska.
Ingår i: Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. - Curicó, Chile : Universidad de Talca. - 0718-1876. ; 1:3, s. 16-27
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Amit and Zott [2] recognized the importance of understanding value sources in electronic business (ebusiness).However, the concept of e-business is rather broad and therefore this paper suggests a more narrowfocus on the value of complementary services. The reason for this approach is an ever-increasing importancefor firms to provide complimentary services supporting products. Amit and Zotts [2] model of the sources ofvalue creation in e-business includes four dimensions of value creation; efficiency, lock-in, complementaritiesand novelty. In contrast to Amit and Zott [2], we suggest that the four dimensions of the model should not onlybe used as value creation sources, but moreover as value evaluation dimensions.The findings of this case study, where Metso Papers Internet-based service (a complementary service) andsome of their customers perceptions of the service have been studied, show that the customers have used theservices infrequently. This study also shows that in this specific business-to-business context, thecharacteristics of the product, which the Internet-based service supports, are vital. Therefore, we suggest amodification of Amit and Zotts [2] business model when used as a model for value evaluation of complementaryservices, to replace complementarities with nature of the core product.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)

Nyckelord

Internet-based service
value evaluation
value creation
Information Systems
Informatik

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Johansson, Nikla ...
Mollstedt, Ulrik ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
Journal of Theor ...
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy