Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-23362" >
'The IKEA Saga' :
'The IKEA Saga' : Service Culture and Service Strategy
-
- Edvardsson, Bo (författare)
- Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Centrum för tjänsteforskning (from 2013)
-
- Enquist, B (författare)
- Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning
-
(creator_code:org_t)
- Informa UK Limited, 2002
- 2002
- Engelska.
-
Ingår i: Service Industries Journal. - : Informa UK Limited. - 0264-2069 .- 1743-9507. ; 22:4, s. 153-186
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Not much attention has been devoted to the relationship between service culture and service strategy, including services marketing strategy. The assumption that service culture drives service strategy has not been empirically examined. The aim of this paper is to contribute to a better understanding of the strategic role that service culture and service strategy have for business development in a long-term perspective. The empirical basis for our discussion comes from IKEA, the largest retail furniture firm in the world. Our results clearly show the importance of a strong and dynamic service culture for market and business success
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business (hsv//eng)
Nyckelord
- Företagsekonomi
- Business Administration
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas