SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-25942"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-25942" > Left isn’t always r...

Left isn’t always right : Placement of pictorial and textual package elements

Otterbring, Tobias, 1985- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Avdelningen för psykologi
Shams, Poja, 1980- (författare)
Karlstads universitet,Avdelningen för företagsekonomi,Centrum för tjänsteforskning
Wästlund, Erik, 1969- (författare)
Karlstads universitet,Avdelningen för psykologi,Centrum för HumanIT,Centrum för tjänsteforskning
visa fler...
Gustafsson, Anders, 1964- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Avdelningen för företagsekonomi
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Emerald Group Publishing Limited, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: British Food Journal. - : Emerald Group Publishing Limited. - 0007-070X .- 1758-4108. ; 115:8, s. 1211-1225
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of this study is to investigate how the positioning of textual and pictorial design elements on a package affects visual attention (detection time) toward these element types. The study has a 3 × 2 (Stimulus × Location) between-subjects design. One pictorial and two textual package elements, located on the top right- or top left-hand side of a package, were used as stimuli. Visual attention was measured by eye-tracking. A total of 199 university students participated. The data were analysed using a two-way ANOVA and a Pearson’s chi-square analysis with standardised residuals. The results show that in order to receive the most direct attention, textual elements should be on the left-hand side of a package, whereas pictorial elements should be on the right-hand side. This is inconsistent with previous design directions (based on recall), suggesting the opposite element organisation. Previous research has focused on recall (whether respondents remember having seen package elements) or preference (whether respondents prefer a package based on element positioning). The focus of the present study was whether respondents actually saw the different elements on a package, and how long it took them to detect such elements. Detection time for certain element types can be viewed as a new and complementary way of evaluating the position of package elements. The paper also addresses whether preference is a result of easy information acquisition.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Psykologi -- Tillämpad psykologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Psychology -- Applied Psychology (hsv//eng)

Nyckelord

packaging
package design
visual attention
visual perception
eye-tracking
pictorial elements
textual elements
preference
retail environment
Business Administration
Företagsekonomi
Psykologi
Psychology

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy