Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-33363" >
RC is a theory of l...
-
Engström, Arne,1953-Karlstads universitet,Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013),Matematik
(författare)
RC is a theory of learning, not teaching
- Artikel/kapitelEngelska2014
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
ALEXANDER RIEGLER, CENTER LEO APOSTEL INTERDISCIPLINARY STUDIES, VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL, KRIJGSKUNDESTRAAT 33, BRUSSELS, BELGIUM,2014
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kau-33363
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-33363URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
The concept of "constructivist teaching" seems unattainable for two reasons: a philosophical and an empirical one. Also, Hugh Gash's survey is not so much about radical constructivism in education, but a review of different connected ideas labeled "constructivism" that have dominated the educational field.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Karlstads universitetInstitutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Constructivist Foundations: ALEXANDER RIEGLER, CENTER LEO APOSTEL INTERDISCIPLINARY STUDIES, VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL, KRIJGSKUNDESTRAAT 33, BRUSSELS, BELGIUM9:3, s. 314-3161782-348X
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas