Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-5388" >
Anställdas upplevel...
-
Ivarsson, Lars,1969-Karlstads universitet,Avdelningen för arbetsvetenskap
(författare)
Anställdas upplevelse av interaktionen med kunder/mottagare i tjänstesektorn
- Artikel/kapitelSvenska2008
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Karlstad :Karlstads universitet,2008
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kau-5388
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-5388URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:svenska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
I denna artikel görs dels en summering av forskning som uttalar sig om arbetsvillkor för anställda med hög grad av kundkontakt, dels påvisas utbredningen av dessa villkor i den svenska tjänstesektorn. Det visar sig att tjänstearbete präglas av rutinisering, krav på utseende samt styrning av känslor. Samtidigt är kundkontakter en källa till arbetstillfredsställelse och denna arbetstillfredsställelse är mer utbredd bland anställda som identifierar sig med verksamhetens kunder.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Larsson, Patrik,1965-Karlstads universitet,Avdelningen för arbetsvetenskap(Swepub:kau)patrlars
(författare)
-
Karlstads universitetAvdelningen för arbetsvetenskap
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Arbetsmarknad & ArbetslivKarlstad : Karlstads universitet14:4, s. 43-611400-96922002-343X
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas