Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-92678" >
A comparison of two...
A comparison of two frameworks for the analysis of knowledge and skills for teaching statistics – MKT vs. RCM for PCK
-
- Blomberg, Per, 1969- (författare)
- Karlstads universitet,Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013),Högskolan i Halmstad, Akademin för lärande, humaniora och samhälle,Akademin för lärande, humaniora och samhälle,Karlstad University, Karlstad, Sweden
-
(creator_code:org_t)
- Göteborg : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF, 2022
- 2022
- Engelska.
-
Ingår i: The relation between mathematics education research and teachers’ professional development. - Göteborg : Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF. - 9789198402452 ; , s. 132-132
- Relaterad länk:
-
http://matematikdida...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This presentation is part of a Ph.D. project that aims to increase knowledgeabout how to support the development of teacher students’ pedagogical contentknowledge (PCK) for teaching statistical inference. Dealing with the existingdiversity of theoretical approaches is a well-known challenge for the researchcommunity. The focus of this short presentation is to compare two reputable frameworks: Mathematical knowledge for teaching (MKT) and Refinedconsensus model (RCM) for pedagogical content knowledge. This comparisonwill highlight their contributions, merits, shortcomings, and possible connections to evaluate and guide an ongoing teaching and learning design in teachereducation for primary school.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Matematik
- Mathematics
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas