SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-97379"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-97379" > Construction of lea...

Construction of learning environments : A multiple case study in special education settings

Hansson, Susanne (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
Bengtsson, Karin, 1958- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
Lindqvist, Gunilla (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,Högskolan Dalarna,PS
visa fler...
Klang, Nina (författare)
Uppsala University, Sweden
Göransson, Kerstin, 1955- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
John Wiley & Sons, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Journal of Research in Special Educational Needs. - : John Wiley & Sons. - 1471-3802. ; 24:2, s. 242-253
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Education in segregated settings for pupils with intellectual disability (ID) has often been portrayed as a unified form of schooling. There is a risk of providing a simplified picture of these settings and of what pupils with ID need to learn. This is generally stipulated in policy documents, leaving room for staff in school to interpret curricula and form learning environments. The aim of this study is to explore how four different learning environments are constructed in segregated settings where pupils with ID are educated in Sweden. The study was conducted as a multiple case study, using observations and interviews with teachers and pupils in four special classes for pupils with ID (SCIDs). Drawing on curriculum theory, the four learning environments, in the results named as Alpha, Beta, Gamma and Delta class, respectively, appeared to be characterized by different ideas of schooling, labelled as knowledge-mediating, socializing, functional life skills and caring as well as teacher-centred classrooms. The study contributes to a deepened understanding of the complexity of education for pupils with ID in segregated settings.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

curriculum ideology
intellectual disability
learning environments
multiple case study
special school
Pedagogiskt arbete
Educational Work
Specialpedagogik
Special Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy