Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-9801" >
Match or Mismatch :
-
Gebauer, HeikoUniversity of St. Gallen, St. Gallen, Switzerland
(författare)
Match or Mismatch : Strategy-Structure Configuration in the Service Business of Manufacturing Companies
- Artikel/kapitelEngelska2010
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2010-03-22
-
Sage,2010
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kau-9801
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-9801URI
-
https://doi.org/10.1177/1094670509353933DOI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-62230URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
A more recent version of this article was published on [05-18-2010]
-
A new trend seems to be emerging for multinational manufacturing companies to make a strategic reorientation into becoming service providers. For some companies, such as Kone and IBM, the revenues from services are 50% or more of their total sales. Despite the increasing interest in exploring various aspects of the service part of the business in manufacturing companies, existing research has not focused on the interdependencies between different service strategies and organizational designs. This article studies different service strategies in manufacturing companies and highlights the organizational design necessary for implementing each service strategy. The service strategies explored are aftersales service providers, customer support service providers, outsourcing partners, and development partners. Each service strategy is supported by organizational design factors related to the service orientation of corporate culture, the service orientation of human resource management, and the service orientation of organizational structures. This research concludes that a specific strategy-structure configuration is needed in order to succeed with a chosen service strategy
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Edvardsson, BoKarlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Avdelningen för företagsekonomi,SAMOT,Karlstad University, Karlstad(Swepub:kau)boedvard
(författare)
-
Gustafsson, AndersKarlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Avdelningen för företagsekonomi,Karlstad University, Karlstad,CTF- Service Research Center(Swepub:kau)andersgu
(författare)
-
Witell, LarsKarlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning,Avdelningen för företagsekonomi,SAMOT,Karlstad University, Karlstad(Swepub:liu)larni66
(författare)
-
University of St. Gallen, St. Gallen, SwitzerlandCentrum för tjänsteforskning
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Journal of Service Research: Sage13:2, s. 198-2151094-67051552-7379
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas