Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:konstfack-9991" >
Conceptualizing des...
Conceptualizing design in research
-
- Insulander, Eva, 1972- (författare)
- Stockholms universitet, IPD
-
- Kjällander, Susanne, 1976- (författare)
- Stockholms universitet, BUV
-
- Knutsson, Ola (författare)
- Stockholms universitet, DSV
-
visa fler...
-
- Lindstrand, Fredrik (författare)
- Konstfack,IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik,Ibis forskargrupp
-
- Selander, Staffan, 1947- (författare)
- Stockholms universitet, DSV
-
- Svärdemo Åberg, Eva, 1968- (författare)
- Stockholms universitet, IPD
-
- Åkerfeldt, Anna, 1974- (författare)
- Stockholms universitet
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Stockholms universitet, IPD, 2024
- 2024
- Engelska.
-
Ingår i: Designs for Learning 2024: Conceptualizing design. - Stockholm : Stockholms universitet, IPD. ; , s. 7-7
- Relaterad länk:
-
https://www.su.se/po...
-
visa fler...
-
https://www.su.se/de...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- During this session we will present some of the work done by the Designs for Learning research group – from the first DFL conference in 2008 with focus on “defining the field” to this conference with the focus on “conceptualizing design in research”. Firstly, we will outline some basic theoretic concepts within our design-oriented, multimodal perspective. Secondly, in the form of a dialogue, we will discuss how this perspective has been used in different empirical studies of for example textbooks and digital learning resources, subject-oriented studies of teaching and learning, museum studies of exhibitions and of visitor’s meaning-making, studies of toys and games, as well as of collaborative work between researchers and professionals. Finally, we will give some hints of theoretical challenges, including ethical commitments, and thoughts about future research engagements.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
Nyckelord
- designs for learning
- multimodality
- keynote
- Visuella kulturer och lärande
- Visuella kulturer och lärande
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)