SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-121571"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-121571" > A vibro-acoustic re...

  • Lindberg, Eskil,1979-KTH,MWL Strukturakustik (författare)

A vibro-acoustic reduced order model using undeformed coupling interface substructuring - Application to rubber bushing isolation in vehicle suspension systems

  • Artikel/kapitelEngelska2014

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2014
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-121571
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-121571URI
  • https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2013.11.001DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20140327. Updated from manuscript to article in journal.
  • A vibro-acoustic reduced order model (ROM) based on a substructuring method using undeformed coupling interfaces (UCI) is proposed. The method may be used to reduce the order of a global problem, this by subdividing the global system to substructures interacting through UCI's. The local dynamic stiffness of each substructure may then be modelled with a, for that particular problem, best suited description. The feasibility of the method is demonstrated by a sensitivity analysis of the vibro-acoustic power isolation in a vehicle suspension system, comprising of a link arm connected to a vehicle car body through two rubber bushings. The link arm ROM is a component mode synthesis (CMS)-UCI, the rubber bushing model is a UCI-ROM derived from a 2D axisymmetric model using a frequency dependent visco-elastic material model. Finally the car body model is a frequency dependent UCI-ROM from a full car body finite element model. It is shown that the UCI-ROM approach efficiently can be used for parametric studies on a substructure level. The results suggest that the performed reorientation of the rubber bushings can alter, with orders of magnitude, the energy flow into the car.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Östberg, MartinKTH,MWL Strukturakustik(Swepub:kth)u1p42gyv (författare)
  • Hörlin, Nils-ErikKTH,MWL Strukturakustik(Swepub:kth)u1qto24g (författare)
  • Göransson, PeterKTH,MWL Strukturakustik(Swepub:kth)u1m0unv8 (författare)
  • KTHMWL Strukturakustik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Applied Acoustics: Elsevier BV78, s. 43-500003-682X1872-910X

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy