SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-131741"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-131741" > Effects of non-line...

  • Jerrelind, JennyKTH,Fordonsdynamik,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design (författare)

Effects of non-linear wheel suspension bushing on vehicle response

  • Artikel/kapitelEngelska2012

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • ASME Press,2012
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-131741
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-131741URI
  • https://doi.org/10.1115/DETC2012-71224DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20131017
  • This work presents an analysis of the effects of non-linear characteristics of a top mount bushing in the wheel suspension of a vehicle when evaluating vehicle characteristics such as comfort and handling. The investigation is performed by comparing simulation results from a quarter car model when using a non-linear bushing model and an approximated linear bushing model. It is revealed when analysing the results that there are differences in the response when comparing measures such as sprung mass acceleration, rattle space ratio and tyre-ground contact force. The conclusion is that the more detailed bushing model mainly affects the acceleration levels especially at high frequencies where the linear model underestimates the acceleration. The rattle space ratio and tyre-ground contact force are also affected but not to the same extent.

Ämnesord och genrebeteckningar

  • Filled Rubber Bushings
  • Quarter Car Model
  • Amplitude Dependence
  • Performance
  • Frequency
  • Stiffness

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Lopez Arteaga, InesKTH,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design,MWL Marcus Wallenberg Laboratoriet(Swepub:kth)u1gy0h8d (författare)
  • Drugge, LarsKTH,Fordonsdynamik,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design(Swepub:kth)u1gjx48k (författare)
  • Kari, LeifKTH,MWL Marcus Wallenberg Laboratoriet,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design(Swepub:kth)u1et0yya (författare)
  • KTHFordonsdynamik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the ASME Design Engineering Technical Conferences And Computers And Information In Engineering Conference, Vol 6: ASME Press, s. 615-6229780791845059

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy