SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-159508"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-159508" > Progress Towards Ad...

Progress Towards Adaptive Aircraft Engine Nacelles

da Rocha-Schmidt, L. (författare)
Technische Universität München, Germany
Hermanutz, A. (författare)
Technische Universität München, Germany
Baier, H. (författare)
Technische Universität München, Germany
visa fler...
Seitz, A. (författare)
Bauhaus Luftfahrt e.V., München, Germany
Bijewitz, J. (författare)
Bauhaus Luftfahrt e.V., München, Germany
Isikveren, A. T. (författare)
Bauhaus Luftfahrt e.V., München, Germany
Scarpa, F. L. (författare)
University of Bristol, UK
Allegri, G. (författare)
University of Bristol, UK
Remillat, C. (författare)
University of Bristol, UK
Feuilloley, E. (författare)
University of Bristol, UK
Majic, Frane (författare)
KTH,Farkost och flyg
O'Reilly, Ciarán J. (författare)
KTH,Farkost och flyg
Efraimsson, Gunilla (författare)
KTH,Farkost och flyg
visa färre...
Technische Universität München, Germany Bauhaus Luftfahrt eV., München, Germany (creator_code:org_t)
International Council of the Aeronautical Sciences, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS. - : International Council of the Aeronautical Sciences.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Emissions and noise of aircraft engineshave to be significantly further reduced andefficiency further increased in the future. Onemeans is the improvement of airflow though theengine and especially so in its inlet region byproper shapes. Due to changes in the flightconditions, the optimal nacelle shape varies. Itwould thus be beneficial to be able to change thenacelle shape. Evaluations on system and enginelevels including related flow simulations supportthe identification of proper shaping parameters.Initial concepts of possible morphingtechnologies are discussed as well.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Strömningsmekanik och akustik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Fluid Mechanics and Acoustics (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy