SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-15974"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-15974" > Education for susta...

Education for sustainability as a transformative learning process : a pedagogical experiment in EcoDesign doctoral education

Bergea, Ola (författare)
Karlsson, Reine (författare)
Hedlund-Åström, Anna (författare)
KTH,Maskinelement
visa fler...
Jacobsson, Per (författare)
Luttropp, Conrad (författare)
KTH,Maskinelement
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2006
2006
Engelska.
Ingår i: Journal of Cleaner Production. - : Elsevier BV. - 0959-6526 .- 1879-1786. ; 14:15-16, s. 1431-1442
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The paper presents details about a doctoral-level EcoDesign course, as an education for sustainable development experience, in relation to pedagogic theory. The aim was to promote transformative learning in order to facilitate more productive use of environmental knowledge in product and business development. The course included interdisciplinary dialogue founded in real world experiences presented by lecturers from business, government and NGOs, as well as study visits and group work on the drafting of journal papers. The key pedagogical objective was to widen the perspective to embrace more humanly engaging concerns and to enhance the student's overall understanding about relations between sustainable development priorities and product design practices. @ 2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Nyckelord

design for sustainable development
engineering
didactics
critical reflection
doctoral education in eco-product design

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy