SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-182364"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-182364" > The Influence of Tr...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002433naa a2200337 4500
001oai:DiVA.org:kth-182364
003SwePub
008160218s2015 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-1823642 URI
024a https://doi.org/10.1109/IVS.2015.72256782 DOI
040 a (SwePub)kth
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a kon2 swepub-publicationtype
100a Liang, Kuo-Yunu KTH,Reglerteknik,Scania CV AB, Sweden4 aut0 (Swepub:kth)u1exvaqy
2451 0a The Influence of Traffic on Heavy-Duty Vehicle Platoon Formation
264 1b IEEE conference proceedings,c 2015
338 a electronic2 rdacarrier
500 a QC 20160219
520 a Heavy-duty vehicle (HDV) platooning is a mean to significantly reduce the fuel consumption for the trailing vehicle. By driving close to the vehicle in front, the air drag is reduced tremendously. Due to each HDV being assigned with different transport missions, platoons will need to be frequently formed, merged, and split. Driving on the road requires interaction with surrounding traffic and road users, which will influence how well a platoon can be formed. In this paper, we study how traffic may affect a merging maneuver of two HDVs trying to form a platoon. We simulate this for different traffic densities and for different HDV speeds. Even on moderate traffic density, a platoon merge could be delayed with 20% compared to the ideal case with no traffic. 
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Samhällsbyggnadsteknikx Transportteknik och logistik0 (SwePub)201052 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Civil Engineeringx Transport Systems and Logistics0 (SwePub)201052 hsv//eng
700a Deng, Qichenu KTH,Transportplanering, ekonomi och teknik4 aut0 (Swepub:kth)u1e11q3w
700a Mårtensson, Jonasu KTH,Reglerteknik4 aut0 (Swepub:kth)u1576kww
700a Ma, Xiaoliangu KTH,Transportplanering, ekonomi och teknik4 aut0 (Swepub:kth)u1i7xzbr
700a Johansson, Karl Henriku KTH,Reglerteknik,ACCESS Linnaeus Centre4 aut0 (Swepub:kth)u1h0d9k2
710a KTHb Reglerteknik4 org
856u https://kth.diva-portal.org/smash/get/diva2:904251/FULLTEXT01.pdfx primaryx Raw objecty fulltext:postprint
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-182364
8564 8u https://doi.org/10.1109/IVS.2015.7225678

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy