SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-186157"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-186157" > Comparison of wear ...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00003039naa a2200445 4500
001oai:DiVA.org:kth-186157
003SwePub
008160503s2016 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-1861572 URI
024a https://doi.org/10.1201/b21185-932 DOI
040 a (SwePub)kth
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a kon2 swepub-publicationtype
100a Casanueva, Carlos,d 1981-u KTH,Spårfordon4 aut0 (Swepub:kth)u1dlvhqb
2451 0a Comparison of wear prediction models for different contact conditions
264 1b CRC Press,c 2016
338 a print2 rdacarrier
500 a QC 20160511
520 a  Simulation of wheel and rail wear allows to predict long term profile evolution and thus, study the consequences of wheel damage in the dynamic behaviour of the vehicle, or study future maintenance requirements. Several models have been developed which try to solve the wear issue by relating the energy dissipated in the wheel-rail contact to the worn out material, from which two can be highlighted (Tg/A and Archard) which have significant differences on contact level. Even though, the prediction of long term wheel profile evolution has been validated with these two models, which means that for regular applications they seem to have an equivalent behaviour. In this work similarities and differences between the long term wear prediction methodologies are analysed, discussing their actual limitations. Then, these differences are exploited in specific operational cases to compare their wear prediction performance.
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Maskinteknikx Farkostteknik0 (SwePub)203032 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Mechanical Engineeringx Vehicle Engineering0 (SwePub)203032 hsv//eng
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Maskinteknikx Tribologi0 (SwePub)203082 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Mechanical Engineeringx Tribology0 (SwePub)203082 hsv//eng
650 7a TEKNIK OCH TEKNOLOGIERx Maskinteknik0 (SwePub)2032 hsv//swe
650 7a ENGINEERING AND TECHNOLOGYx Mechanical Engineering0 (SwePub)2032 hsv//eng
653 a Wheel
653 a Transitions
653 a Simulation
653 a Järnvägsgruppen - Fordonsteknik
653 a Järnvägsgruppen - Fordonsteknik
653 a Järnvägsgruppen - Tribologi
653 a The KTH Railway Group - Tribology
700a Enblom, Rogeru KTH,Spårfordon,Bombardier Transportation, Swedem4 aut0 (Swepub:kth)u1y0mbpk
700a Berg, Matsu KTH,Spårfordon4 aut0 (Swepub:kth)u1n563x9
710a KTHb Spårfordon4 org
773t Proceedings of the 24th Symposium of the International Association for Vehicle System Dynamics (IAVSD 2015), Graz, Austria, 17-21 August 2015d : CRC Pressg , s. 871-878q <871-878z 9781138028852z 9781498777025
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-186157
8564 8u https://doi.org/10.1201/b21185-93

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Casanueva, Carlo ...
Enblom, Roger
Berg, Mats
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Farkostteknik
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Tribologi
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
Artiklar i publikationen
Proceedings of t ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy