SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-187264"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-187264" > On Large-Scale Fric...

  • Canton, JacopoKTH,Mekanik,Linné Flow Center, FLOW,Philipp Schlatter (författare)

On Large-Scale Friction Control in Turbulent Wall Flow in Low Reynolds Number Channels

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2016-03-12
  • Springer Netherlands,2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-187264
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-187264URI
  • https://doi.org/10.1007/s10494-016-9723-8DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20161004
  • The present study reconsiders the control scheme proposed by Schoppa & Hussain (Phys. Fluids 10, 1049–1051 1998), using a new set of numerical simulations. The computations are performed in a turbulent channel at friction Reynolds numbers of 104 (the value employed in the original study) and 180. In particular, the aim is to better characterise the physics of the control as well as to investigate the optimal parameters. The former purpose lead to a re-design of the control strategy: moving from a numerical imposition of the mean flow to the application of a volume force. A comparison between the two is presented. Results show that the original method only gave rise to transient drag reduction. The forcing method, on the other hand, leads to sustained drag reduction, and thus shows the superiority of the forcing approach for all wavelengths investigated. A clear maximum efficiency in drag reduction is reached for the case with a viscous-scaled spanwise wavelength of the vortices of 1200, which yields a drag reduction of 18 %, as compared to the smaller wavelength of 400 suggested as the most efficient vortex in Schoppa & Hussain. Various turbulence statistics are considered, in an effort to elucidate the causes of the drag-reducing effect. For instance, a region of negative production was found, which is quite unusual for developed turbulent channel flow.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Örlü, RamisKTH,Mekanik,Linné Flow Center, FLOW,Henrik Alfredsson(Swepub:kth)u1qqxino (författare)
  • Chin, C. (författare)
  • Hutchins, N. (författare)
  • Monty, J. (författare)
  • Schlatter, PhilippKTH,Mekanik,Linné Flow Center, FLOW,Philipp Schlatter(Swepub:kth)u18wf7mg (författare)
  • KTHMekanik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Flow Turbulence and Combustion: Springer Netherlands97:3, s. 811-8271386-61841573-1987

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy