SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-206525"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-206525" > The psychological d...

  • O'Connor, A.University of Limerick, Ireland (författare)

The psychological domain : Enhancing traditional practice in K-12 education

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • IGI Global,2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-206525
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-206525URI
  • https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0507-5.ch006DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20170505
  • This chapter will attempt to frame the potential of a flexible approach to teaching and learning that provides diagnostic and formative evidence to enhance traditional practice in K-12 education. Commencing with a brief account of the Community of Inquiry model (Garrison, Anderson, & Archer, 2000) as a potential framework for online and blended learning, this chapter investigates what is it about traditional classroom practice that researchers wish to enhance, the challenges facing contemporary systems of online and blended learning, and how new ubiquitous configurations for teaching and learning have become possible. With an emphasis on supporting discourse through the development of social and cognitive behavior, this chapter will endeavor to qualify the processes that evidence psychological development in a ubiquitous learning environment and provide data to inform the relative efficacy of utilizing such processes in the design of a new pedagogical approach.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Seery, NiallUniversity of Limerick, Ireland(Swepub:kth)u1pk00qh (författare)
  • Canty, D.University of Limerick, Ireland (författare)
  • University of Limerick, Ireland (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Optimizing K-12 Education through Online and Blended Learning: IGI Global, s. 109-127978152250508215225050759781522505075

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
O'Connor, A.
Seery, Niall
Canty, D.
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Optimizing K-12 ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy