Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-215975" >
Using Critical Inci...
Using Critical Incidents in Workshops to Inform eHealth Design
-
- Grünloh, Christiane (författare)
- KTH,Medieteknik och interaktionsdesign, MID,KTH Royal Institute of Technology, Stockholm, Sweden / TH Köln, Gummersbach, Germany
-
- Hallewell Haslwanter, Jean D. (författare)
- Fachhochschule Oberösterreich (FH Oberösterreich), Wels, Austria; TU Wien, Vienna, Austria
-
- Kane, Bridget (författare)
- Karlstads universitet,Handelshögskolan (from 2013)
-
visa fler...
-
- Lee, Eunji (författare)
- Stiftelsen for industriell og teknisk forskning (SINTEF), Information and communications technology (ICT), Oslo, Norway
-
- Lind, Thomas, PhD (författare)
- Uppsala universitet,Bildanalys och människa-datorinteraktion,Uppsala University
-
- Moll, Jonas (författare)
- Uppsala universitet,Bildanalys och människa-datorinteraktion,Uppsala University
-
- Rexhepi, Hanife, 1984- (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Informationssystem, Information Systems,University of Skövde
-
- Scandurra, Isabella, 1973- (författare)
- Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University, Sweden
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2017-09-20
- 2017
- Engelska.
-
Ingår i: Human-Computer Interaction - INTERACT 2017. - Cham : Springer. - 9783319677439 - 9783319677446 ; , s. 364-373
- Relaterad länk:
-
https://hal.inria.fr...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Demands for technological solutions to address the variety of problems in healthcare have increased. The design of eHealth is challenging due to e.g. the complexity of the domain and the multitude of stakeholders involved. We describe a workshop method based on Critical Incidents that can be used to reflect on, and critically analyze, different experiences and practices in healthcare. We propose the workshop format, which was used during a conference and found very helpful by the participants to identify possible implications for eHealth design, that can be applied in future projects. This new format shows promise to evaluate eHealth designs, to learn from patients’ real stories and case studies through retrospective meta-analyses, and to inform design through joint reflection of understandings about users’ needs and issues for designers.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Hälso- och sjukvårdsorganisation, hälsopolitik och hälsoekonomi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Health Care Service and Management, Health Policy and Services and Health Economy (hsv//eng)
- NATURVETENSKAP -- Data- och informationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Computer and Information Sciences -- Information Systems (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Mänsklig interaktion med IKT (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Human Aspects of ICT (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
Nyckelord
- Development
- eHealth
- Critical incidents
- Stakeholders
- Reflective practice
- Evaluation
- Människa-datorinteraktion
- Human-computer Interaction
- Informations- och kommunikationsteknik
- Information and Communication Technology
- Technology and Health
- Teknik och hälsa
- Information Systems
- Information Systems
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas