SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-216731"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-216731" > Exhaust volume depe...

Exhaust volume dependency of turbocharger turbine design for a heavy duty otto cycle engine

Anton, Nicholas (författare)
Scania CV AB
Genrup, Magnus (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kraftverksteknik,Institutionen för energivetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Thermal Power Engineering,Department of Energy Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Fredriksson, C. (författare)
Scania CV AB
visa fler...
Larsson, P. -I (författare)
Scania CV AB
Erlandsson-Christiansen, Anders (författare)
KTH Royal Institute of Technology,KTH,Förbränningsmotorteknik
visa färre...
 (creator_code:org_t)
ASME Press, 2017
2017
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the ASME Turbo Expo. - : ASME Press. - 9780791850800
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study is considering turbocharger turbine performance at "on-engine" conditions with respect to turbine design variables and exhaust manifold volume. The highly unsteady nature of the internal combustion engine will result in a very wide range of turbine operation, far from steady flow conditions. As most turbomachinery design work is conducted at steady state, the influence of the chosen turbine design variables on the crank-angle-resolved turbine performance will be of prime interest. In order to achieve high turbocharger efficiency with the greatest benefits for the engine, the turbine will need high efficiency at the energetic exhaust pressure pulse peak. The starting point for this paper is a target full load power curve for a heavy duty Otto-cycle engine, which will dictate an initial compressor and turbine match. Three radial turbine designs are investigated, differing with respect to efficiency characteristics, using a common compressor stage. The influence of the chosen turbine design variables considering a main contributor to unsteadiness, exhaust manifold volume, is evaluated using 1D engine simulation software. A discussion is held in conjunction with this regarding the efficiency potential of each turbine design and limitations of turbine types.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Annan maskinteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Other Mechanical Engineering (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Energiteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Energy Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Design
Radial
Steady
Turbocharger
Unsteady
Design
Radial
Steady
Turbocharger
Unsteady

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy