SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-247234"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-247234" > Influence of layer ...

  • Ghafoori Roozbahany, Ehsan,1982-KTH,Byggnadsmaterial (författare)

Influence of layer thickness on the flow of asphalt under simulated compaction

  • Artikel/kapitelEngelska2018

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • CRC Press/Balkema,2018
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-247234
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-247234URI
  • https://doi.org/10.1201/9781315100333-205DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20190402
  • Compaction is one of the most important phases in the life cycle of asphalt pavements and has therefore been a hot subject of research for a long time. However, despite of valuable research efforts on this topic, a remarkable gap between laboratory and field measurements still remains. Moreover, whereas most of the experimental methods are carried out on compacted pavement material, methods for evaluating compactability of asphalt mixtures for increasing the fundamental knowledge about internal movements within the asphalt during compaction are only scarce. Hence, in this study, a recently developed tool for simulating the compaction process with respect to the particle flow, i.e. Compaction Flow Test (CFT), was used along with simultaneous X-ray imaging for investigating the impact of thickness changes on two different asphalt mixture structures in terms of the compaction effort as well as flow pattern differences. The results of the investigation provided reasonably useful input for building up a better understanding of the behavior of mixtures under compaction loads. This method was able to successfully reveal the differences of the structural rearrangements within the asphalt mixtures for three different lift thicknesses. It also helped to explain some of the previous research studies results in a more comprehensive way. The achievements of this study may serve for developing an in-site evaluating test method for assessing compactability of asphalt mixtures before placing them on the roads.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Partl, ManfredKTH,Byggnadsmaterial(Swepub:kth)u1t8ihgf (författare)
  • Guarin, AlvaroKTH,Byggnadsmaterial(Swepub:kth)u1gg0b4n (författare)
  • KTHByggnadsmaterial (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields - Proceedings of the 10th International Conference on the Bearing Capacity of Roads, Railways and Airfields, BCRRA 2017: CRC Press/Balkema, s. 1435-14419781138295957

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ghafoori Roozbah ...
Partl, Manfred
Guarin, Alvaro
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
Artiklar i publikationen
Bearing Capacity ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy