SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-248606"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-248606" > Towards holistic en...

  • Bouchouireb, Hamza,1991-KTH,Farkost och flyg,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design (författare)

Towards holistic energy-efficient vehicle product system design: The case for a penalized continuous end-of-life model in the life cycle energy optimisation methodology

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2019-07-26
  • Cambridge University Press,2019
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-248606
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-248606URI
  • https://doi.org/10.1017/dsi.2019.297DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20190617
  • The Life Cycle Energy Optimisation (LCEO) methodology aims at finding a design solution that uses a minimum amount of cumulative energy demand over the different phases of the vehicle's life cycle, while complying with a set of functional constraints. This effectively balances trade-offs, and therewith avoids sub-optimal shifting between the energy demand for the cradle-to-production of materials, operation of the vehicle, and end-of-life phases. The present work describes the extension of the LCEO methodology to perform holistic product system optimisation. The constrained design of an automotive component and the design of a subset of the processes which are applied to it during its life cycle are simultaneously optimised to achieve a minimal product system life cycle energy. A subset of the processes of the end-of-life phase of a vehicle’s roof are modelled through a continuous formulation. The roof is modelled as a sandwich structure with its design variables being the material compositions and the thicknesses of the different layers. The results show the applicability of the LCEO methodology to product system design and the use of penalisation to ensure solution feasibility.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • O'Reilly, Ciarán J.,Associate Professor,1983-KTH,Farkost och flyg,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design,Conceptual Vehicle Design(Swepub:kth)u13grc1j (författare)
  • Göransson, Peter,1959-KTH,Farkost och flyg,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design(Swepub:kth)u1m0unv8 (författare)
  • Schöggl, Josef-PeterUniversity of Graz, Institute of Systems Sciences Innovation & Sustainability Research, Austria(Swepub:kth)u1zt82gm (författare)
  • Baumgartner, Rupert J.University of Graz, Institute of Systems Sciences Innovation & Sustainability Research, Austria (författare)
  • Potting, JoséKTH,Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik,VinnExcellence Center for ECO2 Vehicle design(Swepub:kth)u1z2pjrs (författare)
  • KTHFarkost och flyg (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the International Conference on Engineering Design: Cambridge University Press1, s. 2901-29102220-43342220-4342

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy