SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-268265"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-268265" > Holistic STEAM Educ...

Holistic STEAM Education Through Computational Thinking : A Perspective on Training Future Teachers

Pears, Arnold, 1964- (författare)
KTH,Lärande
Barendsen, E. (författare)
University of Vilnius Institute of Educational SciencesVilniusLithuania
Dagienė, V. (författare)
University of Vilnius Institute of Educational SciencesVilniusLithuania
visa fler...
Dolgopolovas, V. (författare)
University of Vilnius Institute of Educational SciencesVilniusLithuania
Jasutė, E. (författare)
University of Vilnius Institute of Educational SciencesVilniusLithuania
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2019-11-11
2019
Engelska.
Ingår i: Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). - Cham : Springer International Publishing. ; , s. 41-52
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Computational thinking (CT) skills are argued to be vital to preparing future generations of learners to be productive citizens in our increasingly technologically sophisticated societies. However, teacher education lags behind policy in many countries, and there is a palpable need for enhanced support for teacher education in CT. This paper addresses this gap, establishing an intellectual framework with which to explore the manner in which CT can be inculcated in compulsory school students. Drawing on a deeper awareness of the broader societal and cultural context of the activities we introduce a new approach to designing teacher education. The novelty of our approach is that training computation thinking is framed as an integrative element rather than as a separate study subject. This approach provides better articulation between Engineering and Science oriented subjects and Arts, providing supporting methods to develop the professional skills of student-teachers.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Pears, Arnold, 1 ...
Barendsen, E.
Dagienė, V.
Dolgopolovas, V.
Jasutė, E.
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy