SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-319835"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-319835" > Impacts of Differen...

Impacts of Different Types of Automated Vehicles on Traffic Flow Characteristics and Emissions : A Microscopic Traffic Simulation of Different Freeway Segments

Beza, Abebe Dress (författare)
Bahir Dar Univ, Fac Civil & Water Resources Engn, Bahir Dar Inst Technol, POB 26, Bahir Dar, Ethiopia.;Univ Mons, Fac Engn, B-7000 Mons, Belgium.
Zefreh, Mohammad Maghrour (författare)
KTH,Transportplanering
Torok, Adam (författare)
Budapest Univ Technol & Econ, Dept Transport Technol & Econ, H-1111 Budapest, Hungary.;KTI Inst Transport Sci, Dept Transport Policy & Econ, H-1111 Budapest, Hungary.
Bahir Dar Univ, Fac Civil & Water Resources Engn, Bahir Dar Inst Technol, POB 26, Bahir Dar, Ethiopia;Univ Mons, Fac Engn, B-7000 Mons, Belgium. Transportplanering (creator_code:org_t)
2022-09-13
2022
Engelska.
Ingår i: Energies. - : MDPI AG. - 1996-1073. ; 15:18
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Different types of automated vehicles (AVs) have emerged promptly in recent years, each of which might have different potential impacts on traffic flow and emissions. In this paper, the impacts of autonomous automated vehicles (AAVs) and cooperative automated vehicles (CAVs) on capacity, average traffic speed, average travel time per vehicle, and average delay per vehicle, as well as traffic emissions such as carbon dioxide (CO2), nitrogen oxides (NOx), and particulate matter (PM10) have been investigated through a microsimulation study in VISSIM. Moreover, the moderating effects of different AV market penetration, and different freeway segments on AV's impacts have been studied. The simulation results show that CAVs have a higher impact on capacity improvement regardless of the type of freeway segment. Compared to other scenarios, CAVs at 100% market penetration in basic freeway segments have a greater capacity improvement than AAVs. Furthermore, merging, diverging, and weaving segments showed a moderating effect on capacity improvements, particularly on CAVs' impact, with merging and weaving having the highest moderating effect on CAVs' capacity improvement potential. Taking average delay per vehicle, average traffic speed, and average travel time per vehicle into account, simulation results were diverse across the investigated scenarios. The emission estimation results show that 100% AAV scenarios had the best performance in emission reductions in basic freeway and merging sections, while other scenarios increased emissions in diverging and weaving sections.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Klinisk medicin -- Kardiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Clinical Medicine -- Cardiac and Cardiovascular Systems (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Materialteknik -- Bearbetnings-, yt- och fogningsteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Materials Engineering -- Manufacturing, Surface and Joining Technology (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Klinisk medicin -- Cancer och onkologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Clinical Medicine -- Cancer and Oncology (hsv//eng)

Nyckelord

cooperative automated vehicles
autonomous automated vehicles
microscopic simulation
experimental analysis
traffic flow
traffic emissions
freeway segments

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Energies (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Beza, Abebe Dres ...
Zefreh, Mohammad ...
Torok, Adam
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Klinisk medicin
och Kardiologi
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Materialteknik
och Bearbetnings yt ...
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Klinisk medicin
och Cancer och onkol ...
Artiklar i publikationen
Energies
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy