SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-332184"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-332184" > Rollout-Based Charg...

Rollout-Based Charging Strategy for Electric Trucks With Hours-of-Service Regulations

Bai, Ting (författare)
KTH,Integrated Transport Research Lab, ITRL,Reglerteknik,Digital Futures
Li, Yuchao (författare)
KTH,Reglerteknik,Integrated Transport Research Lab, ITRL,Digital Futures
Johansson, Karl H., 1967- (författare)
KTH,Reglerteknik,Integrated Transport Research Lab, ITRL,Digital Futures
visa fler...
Mårtensson, Jonas, 1976- (författare)
KTH,Integrated Transport Research Lab, ITRL,Reglerteknik,Digital Futures
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2023
2023
Engelska.
Ingår i: IEEE Control Systems Letters. - : Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). - 2475-1456. ; 7, s. 2167-2172
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Freight drivers of electric trucks need to design charging strategies for where and how long to recharge the truck in order to complete delivery missions on time. Moreover, the charging strategies should be aligned with drivers' driving and rest time regulations, known as hours-of-service (HoS) regulations. This letter studies the optimal charging problems of electric trucks with delivery deadlines under HoS constraints. We assume that a collection of charging and rest stations is given along a pre-planned route with known detours and that the problem data are deterministic. The goal is to minimize the total cost associated with the charging and rest decisions during the entire trip. This problem is formulated as a mixed integer program with bilinear constraints, resulting in a high computational load when applying exact solution approaches. To obtain real-time solutions, we develop a rollout-based approximate scheme, which scales linearly with the number of stations while offering solid performance guarantees. We perform simulation studies over the Swedish road network based on realistic truck data. The results show that our rollout-based approach provides near-optimal solutions to the problem in various conditions while cutting the computational time drastically.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik -- Reglerteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering -- Control Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Charging strategy
electric trucks
HoS regulations
rollout

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bai, Ting
Li, Yuchao
Johansson, Karl ...
Mårtensson, Jona ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
och Reglerteknik
Artiklar i publikationen
IEEE Control Sys ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy