SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-337821"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-337821" > A student-centered ...

A student-centered learning analytics dashboard towards course goal achievement in STEM education

Buvari, Sebastian (författare)
KTH,Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)
Viberg, Olga, 1982- (författare)
KTH,Medieteknik och interaktionsdesign, MID
Iop, Alessandro (författare)
KTH,Beräkningsvetenskap och beräkningsteknik (CST)
visa fler...
Romero, Mario, 1973- (författare)
KTH,Beräkningsvetenskap och beräkningsteknik (CST)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Springer Nature, 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Responsive and Sustainable Educational Futures. - : Springer Nature. ; , s. 698-704
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Online learning has become an everyday form of learning for many students across different disciplines, including STEM subjects in the setting of higher education. Studying in these settings requires students to self-regulate their learning to a higher degree as compared to campus-based education. A vital aspect of self-regulated learning is the application of goal-setting strategies. Universities act to support students’ goal-setting through the achievement of course learning outcomes, which work both as a promise and metric of academic achievement. However, a lack of clear integration between course activities and course learning outcomes leaves a dissonance between students’ study efforts and the course progress. This demo study presents a student-centered learning analytics dashboard aimed at assisting students in their achievement of course learning goals in the setting of STEM higher education. The dashboard was designed using a design science methodological approach. Thirty-seven students have contributed to its development and evaluation during different stages of the design process, including the conceptual iterative design and prototyping. The preliminary results show that students found the tool to be easy to use and useful for the achievement of the course goals.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)

Nyckelord

Learning Analytics Dashboard
Learning Outcomes
Participatory Design
STEM Higher Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Buvari, Sebastia ...
Viberg, Olga, 19 ...
Iop, Alessandro
Romero, Mario, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Människa datorin ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy