SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-6043"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-6043" > Transient Control o...

Transient Control of HCCI Combustion by aid of Variable Valve Timing Through the use of a Engine State Corrected CA50-Controller Combined with an In-Cylinder State Estimator Estimating Lambda

Agrell, Fredrik (författare)
KTH,Maskinkonstruktion (Avd.)
Ångström, Hans-Erik (författare)
KTH,Maskinkonstruktion (Avd.)
Eriksson, Bengt (författare)
visa fler...
Wikander, Jan (författare)
KTH,Maskinkonstruktion (Avd.)
Linderyd, Johan (författare)
KTH,Maskinkonstruktion (Avd.)
visa färre...
KTH Maskinkonstruktion (Avd(creator_code:org_t)
2005
2005
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • One of the main challenges with the Homogeneous Charge Compression Ignition, HCCI, combustion system is to control the Start Of Combustion, SOC, for varying load and external conditions. A method to achieve this on a cycle-by-cycle basis is to vary the valve timing based on a feedback signal from the SOC of previous cycles. The control can be achieved with two basic valve-timing strategies named the Overlap- and the IVC-method. The Overlap-method works by trapping of residuals while the IVC-method affects the effective compression ratio

Nyckelord

TECHNOLOGY
TEKNIKVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy