SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-62243"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-62243" > On Extraction Of Ic...

  • Knutsson, M.Volvo Car Corporation (författare)

On Extraction Of Ic-Engine Intake Acoustic Source Data From Non-Linear Simulations

  • Artikel/kapitelEngelska2005

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2005
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-62243
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-62243URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20120124
  • Non linear 1-D CFD time domain prediction codes are used for calculation of performance of the gas exchange process for IC-engines. These codes give time varying pressures and velocities in the exhaust and intake system. They could therefore in principle be used to predict radiated orifice noise. The accuracy is however not sufficient for using them as a virtual design tool. Using linear three dimensional frequency domain codes, more accurate results might be provided for complicated geometries. Radiated shell noise and frequency dependent damping could also be included in the frequency domain models.  To calculate insertion loss of air-cleaner systems or the level of radiated intake orifice and shell noise, information about the engine as an acoustic source is needed. The source model used in the low frequency plane wave range for simulation of dominating engine harmonics is the linear time invariant 1-port model. The acoustic source data is usually obtained from experimental tests where the multi-load methods and especially the two-load method are most commonly used. These tests are time consuming, expensive and require physical hardware and can therefore not be used for early predictions. It would therefore be of interest to extract the acoustic source data from existing 1-D CFD gas exchange codes. This paper presents a comparison between results obtained applying the two-load technique to measurements on a six-cylinder personal car petrol engine  and to 1-D simulations of identical intake systems on the same engine. The results show that it is possible to obtain reasonably accurate source strength as well as source impedance estimates for the intake side from 1-D gas exchange simulations.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Bodén, Hans,1954-KTH,Farkost och flyg(Swepub:kth)u1i16que (författare)
  • Lennblad, J.Volvo Car Corporation (författare)
  • Volvo Car CorporationFarkost och flyg (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the 12th International Congress on Sound and Vibration (ICSV12) Lisbon, Portugal, International Congress on Sound and Vibration, s. 2263-22709781627481496

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Knutsson, M.
Bodén, Hans, 195 ...
Lennblad, J.
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Strömningsmekani ...
Artiklar i publikationen
Proceedings of t ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy