SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-65693"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-65693" > Combustion Modes in...

Combustion Modes in a Diesel-CNG Dual Fuel Engine

Königsson, Fredrik, 1983- (författare)
KTH,Förbränningsmotorteknik
Stålhammar, Per (författare)
AVL Sweden
Ångström, Hans-Erik (författare)
KTH,Förbränningsmotorteknik
 (creator_code:org_t)
2011-08-30
2011
Engelska.
Ingår i: SAE Technical Paper 2011-01-1962, 2011. - 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States : Society of Automotive Engineers of Japan, Inc. ; , s. 2387-2398
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Diesel Dual Fuel, DDF, is a concept where a combination of methane and diesel is used in a compression ignited engine, maintaining the high compression ratio of a diesel engine with the resulting benefits in thermal efficiency.One benefit of having two fuels on board the vehicle is the additional degree of freedom provided by the ratio between the fuels. This additional degree of freedom enables control of combustion phasing for combustion modes such as Homogenous Charge Compression Ignition, HCCI, and Partly Premixed Compression Ignition, PPCI. These unconventional combustion modes have great potential to limit emissions at light load while maintaining the low pumping losses of the base diesel engine.A series of tests has been carried out on a single cylinder lab engine, equipped with a modern common rail injection system supplying the diesel fuel and two gas injectors, placed in the intake runners. Four load points are investigated and three different types of combustion are evaluated.The study confirmed the desirable emission characteristics of HCCI and PPCI combustion and demonstrated the potential to control the combustion phasing by utilizing all degrees of freedom provided by a common rail injection system and two fuels.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Farkostteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Vehicle Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Diesel Dual Fuel
Biogas
DDF
CNG
methane
HCCI
PPC
PPCI
RCCI
Förbränningsmotorteknik
metan

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Königsson, Fredr ...
Stålhammar, Per
Ångström, Hans-E ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Farkostteknik
Artiklar i publikationen
SAE Technical Pa ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy