SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-87068"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-87068" > A Haptic and Virtua...

A Haptic and Virtual Reality Skull Bone Surgery Simulator

Eriksson, Magnus G. (författare)
KTH,Mekatronik
Flemmer, Henrik (författare)
KTH,Mekatronik
Wikander, Jan (författare)
KTH,Mekatronik
 (creator_code:org_t)
2005
2005
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The work presented in this paper gives an introduction to the development of a simulator system based on a virtual reality representation of the human skull, from which both haptic and visual feedback is generated to simulate and animate the milling process in skull bone surgery. The system will be used to educate and train surgeons to do complicated skull bone operations, such as removal of cancer tumors. The skull bone data is taken from a CT-scan and visualized using a modified Marching cubes algorithm. Different haptic rendering algorithms of the bone milling process are discussed for implementation. An energy-based approach is used for modeling of material removed during the milling process. The topic is still young and unexplored; hence this paper discusses the different parts a bone milling VRsystem consists of and gives an insight into problems occurring in a VR bone milling process and presents solutions for some of these problems.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Annan teknik -- Interaktionsteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Other Engineering and Technologies -- Interaction Technologies (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy