SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-89717"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-89717" > Establishing safety...

  • Al Alam, AssadKTH,Reglerteknik (författare)

Establishing safety for heavy duty vehicle platooning : a game theoretical approach

  • Artikel/kapitelEngelska2011

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2011
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-89717
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-89717URI
  • https://doi.org/10.3182/20110828-6-IT-1002.02071DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • QC 20140902
  • It is fuel efficient to minimize the relative distance between vehicles to achievea maximum reduction in air drag. However, the relative distance can only be reduced to acertain extent without endangering a collision. Factors such as the vehicle velocity, the relativevelocity, and the characteristics of the vehicle ahead has a strong impact on what minimumrelative distance can be obtained. In this paper, we utilize optimal control and game theory toestablish safety criteria for heavy duty vehicle platooning applications. The derived results showthat a minimum relative distance of 1.2m can be obtained for two identical vehicles withoutendangering a collision, assuming that there is no delay present in the feedback system. If aworst case delay is present in the system, a minimum relative distance is deduced based uponthe vehicle’s maximum deceleration ability. The relative distance can be reduced if the followervehicle has a greater overall braking capability, which suggests that vehicle heterogeneity andorder has substantial impact. The findings are verified by simulations and the main conclusion isthat the relative distance utilized in commercial applications today can be reduced significantlywith a suitable advanced cruise control system.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Gattami, AtherElectrical Engineering and Computer Sciences, UC Berkeley, Berkeley CA, 94720-1770, United States(Swepub:kth)u1yz2jxb (författare)
  • Johansson, Karl HenrikElectrical Engineering and Computer Sciences, UC Berkeley, Berkeley CA, 94720-1770, United States(Swepub:kth)u1h0d9k2 (författare)
  • Tomlin, Claire JenniferScania CV AB, Södertälje, Sweden(Swepub:kth)u1ybf6jj (författare)
  • KTHReglerteknik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline), s. 3818-3823

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Al Alam, Assad
Gattami, Ather
Johansson, Karl ...
Tomlin, Claire J ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
och Reglerteknik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy