Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-111903" >
Closing the green g...
Closing the green gap : understanding why green consumers choose brown products
-
- Guyader, Hugo, 1990- (författare)
- Linköpings universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten
-
- Aichagui, Victor, 1980- (författare)
- Linköpings universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten,Marknadsföring
-
- Witell, Lars, 1972- (författare)
- Linköpings universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten,Marknadsföring
-
visa fler...
-
- Ottosson, Mikael, 1980- (författare)
- Linköpings universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten,Marknadsföring
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Nordic Retail and Wholesale Association, 2014
- 2014
- Engelska.
-
Ingår i: NRWC 2014 The 4th Nordic Retail and Whole Sale Conference, November 5th to 6th of November, 2014. - : Nordic Retail and Wholesale Association. ; , s. 1-4
- Relaterad länk:
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This study investigates the impact of in-store marketing and packaging elements on green shopping behavior, aiming to further understand the attitude-behavior Green Gap. The results of first, a choice experiment with 127 respondents and second an eye-tracking experiment with 67 respondents show implications for the retail industry.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- visual attention
- in-store marketing
- green consumer behavior
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)