Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-112379" >
Ett modell- och mod...
Ett modell- och modelleringsperspektiv på lärande och undervisning
-
- Bergman Ärlebäck, Jonas, 1972- (författare)
- Linköpings universitet,Matematik och tillämpad matematik,Tekniska högskolan,Utbildningsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), 2014
- 2014
- Svenska.
-
Ingår i: Nämnaren. - Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM). - 0348-2723. ; :4, s. 39-45
- Relaterad länk:
-
http://nbas.ncm.gu.s...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I denna artikel diskuterar och exemplifierar författaren tankeavslöjande aktiviteter som stöttar elever att utveckla och förfina sin förståelse av matematiska modeller. Ett modell- och modelleringsperspektiv används också i ett försök att fånga och beskriva kritiska aspekter av lärande och undervisning.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Nämnaren
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas