SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-13746"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-13746" > The face you recogn...

The face you recognize may not be the one you saw : Memory conjunction errors in individuals with or without learning disability

Danielsson, Henrik (författare)
Linköpings universitet,Institutet för handikappvetenskap (IHV),Handikappvetenskap,Filosofiska fakulteten
Rönnberg, Jerker (författare)
Linköpings universitet,Institutet för handikappvetenskap (IHV),Handikappvetenskap,Filosofiska fakulteten
Levén, Anna (författare)
Linköpings universitet,Institutet för handikappvetenskap (IHV),Handikappvetenskap,Filosofiska fakulteten
visa fler...
Andersson, Jan (författare)
The Swedish Defence Research Agency, Linköping, Sweden
Andersson, Karin (författare)
Linköpings universitet,Institutet för handikappvetenskap (IHV),Handikappvetenskap,Filosofiska fakulteten
Lyxell, Björn (författare)
Linköpings universitet,Institutet för handikappvetenskap (IHV),Handikappvetenskap,Filosofiska fakulteten
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Wiley, 2006
2006
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Psychology. - : Wiley. - 0036-5564 .- 1467-9450. ; 47:3, s. 177-186
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Memory conjunction errors, that is, when a combination of two previously presented stimuli is erroneously recognized as previously having been seen, were investigated in a face recognition task with drawings and photographs in 23 individuals with learning disability, and 18 chronologically age-matched controls without learning disability. Compared to the controls, individuals with learning disability committed significantly more conjunction errors, feature errors (one old and one new component), but had lower correct recognition, when the results were adjusted for different guessing levels. A dual-processing approach gained more support than a binding approach. However, neither of the approaches could explain all of the results. The results of the learning disability group were only partly related to non-verbal intelligence.

Nyckelord

Face recognition
memory conjunction errors
learning disability
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy