SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-142468"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-142468" > Power Structure int...

Power Structure inthe Peer Group: The Role of Classroom Cohesion and Hierarchy in Peer Acceptance and Rejection of Victimized and Aggressive Students

Babarro, Javier Martín (författare)
Complutense University of Madrid, Spain
Díaz-Aguado, María José (författare)
Complutense University of Madrid, Spain
Martínez Arias, Rosario (författare)
Complutense University of Madrid, Spain
visa fler...
Steglich, Christian, 1968- (författare)
University of Groningen, The Netherlands
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2016-05-26
2017
Engelska.
Ingår i: Journal of Early Adolescence. - : Sage Publications. - 0272-4316 .- 1552-5449. ; 37:9, s. 1197-1220
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study addresses the interacting effects of classroom cohesion and hierarchy on the relationships between victimization and aggression withpeer acceptance and rejection. Classroom cohesion and hierarchy were constructed from friendship nominations. Multilevel analysis conducted in asample of seventh- and eighth-grade students from the Sociescuela programin Spain (N = 6,600) showed that in cohesive and hierarchical classrooms, a higher level of victimization was found; peer rejection was more strongly associated with victimization. In contrast to previous research, for males, aggression was more strongly associated with peer acceptance in less hierarchized classrooms.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy