Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-186011" >
Dokumentation i för...
Dokumentation i förskola och skola - för vem och varför?
-
- Severinsson, Susanne, 1965- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Elfström Pettersson, Katarina, Fil. Dr, 1959- (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för lärande, estetik och naturvetenskap,Utbildningsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- Linköping : Linköping University Electronic Press, 2022
- 2022
- Svenska.
-
Ingår i: Venue. - Linköping : Linköping University Electronic Press. - 2001-788X.
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.3...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.3...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I vårt samhälle dokumenteras det mer än någonsin och förskola och skola utgör inget undantag. Dokumentation har blivit ett viktigt verktyg när nyliberala idéer om ett samhälle med reflekterande ansvarstagande medborgare, som kan bidra till att skapa välfärd och tillväxt, ska förverkligas (Rose m.fl. 2006; Alastair, Markström & Vallberg-Roth 2014; Markström 2015). Det blir i ett sådant samhälle viktigt att kunna visa att utvecklingen går åt rätt håll, oavsett om det är en individ eller en organisation det gäller, och att handlingsplaner, utvecklingsplaner och åtgärder är de rätta och följs. Förskollärare och lärare får hjälp att dokumentera genom mallar av olika slag vilket påverkar innehållet i dokumentationen.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Nyckelord
- dokumentation
- mallar
- förskola
- skola
- åtgärdsprogram
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Venue
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas