Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-19021" >
Genusperspektiv och...
Genusperspektiv och lärande utvärdering
-
- Fogelberg Eriksson, Anna, 1969- (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för pedagogik inom arbetsliv och utbildning (PiAU),Utbildningsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Lund : Studentlitteratur, 2009
- 2009
- Svenska.
-
Ingår i: Lärande utvärdering genom följeforskning. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144056173 ; , s. 195-207
- Relaterad länk:
-
http://libris.kb.se/...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Den här boken presenterar ett delvis nytt perspektiv på lärande utvärdering i interaktiva former. Frågan är hur man ska uppnå långsiktiga effekter, det vill säga en hållbar utveckling med hjälp av projekt. Detta är en viktig fråga inte minst i genomförandet av EU:s strukturfonder. I boken förankras begreppen kring lärande utvärdering i teori men huvuddelen av kapitlen utgår från exempel på lärande utvärdering och resonerar kring dessa. Viktiga delar i utvärderingsprocessen är exempelvis forskarens eller utvärderarens konstruktiva dialog med deltagarna, att granskningen är kritisk och att förhållningssättet växlar mellan närhet och distans. Gemensam kunskapsbildning är viktig i en lärande utvärdering och analysseminarier presenteras som ett sätt att nå dit. Målgrupp för boken är högskolestuderande bland annat inom sociologi, pedagogik, företagsekonomi och personalvetarprogram. Boken bör även kunna användas i högskolekurser och uppdragsutbildning för chefer, utvecklare, konsulter, projektledare och utvärderare.
Nyckelord
- SOCIAL SCIENCES
- SAMHÄLLSVETENSKAP
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas