SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-191345"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-191345" > The Progression of ...

The Progression of Students’ Ability to Work With Scope, Parameter Passing and Aliasing

Strömbäck, Filip (författare)
Linköpings universitet,Programvara och system,Tekniska fakulteten
Haglund, Pontus (författare)
Linköpings universitet,Programvara och system,Tekniska fakulteten
Berglund, Aseel, 1973- (författare)
Linköpings universitet,Programvara och system,Tekniska fakulteten
visa fler...
Berglund, Erik, 1971- (författare)
Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Tekniska fakulteten
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2023-01-30
2023
Engelska.
Ingår i: ACE '23. - New York, NY, USA : Association for Computing Machinery. - 9781450399418 ; , s. 39-48
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Students need the ability to reason about the behavior of programs when working with advanced concepts like concurrency and abstraction. To achieve this, students require core programming skills that allow them to trace and predict the outcome of a program. While previous research indicates that teachers cannot expect students to acquire all core programming skills after their introductory CS course, less is known of students’ progression in later years. In this study, we investigate 397 students’ ability to predict the outcome of short computer programs. The participants are from different programs and progressions in their studies. We find that students, regardless of program and year, struggle with predicting the outcome of short programs that require an accurate mental model of some less readily apparent concepts, such as references. Further, we discover that there is no significant improvement in the first three years. Finally, we propose further avenues of research to improve these learning outcomes.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Datavetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Computer Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

CS1
tracing
mental model
computer science education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • ACE '23 (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy