Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-197333" >
Understanding key m...
Understanding key market challenges through service innovation
-
- Edvardsson, Bo, 1952- (författare)
- Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013)
-
- Tronvoll, Bård, 1964- (författare)
- Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning (from 2013)
-
- Witell, Lars, 1972- (författare)
- Karlstads universitet,Linköpings universitet,Företagsekonomi,Filosofiska fakulteten,Centrum för tjänsteforskning (from 2013)
-
(creator_code:org_t)
- Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2022
- 2022
- Engelska.
-
Ingår i: The Palgrave Handbook of Service Management. - Basingstoke : Palgrave Macmillan. - 9783030918279 - 9783030918286 ; , s. 613-627
- Relaterad länk:
-
https://libris.kb.se...
-
visa fler...
-
https://libris.kb.se...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Service innovation is a crucial source of competitive advantage across firms and markets and has become critical to firm growth and profitability. Firms face market challenges both when designing and introducing new service offerings to the market. Service innovation can be used as a lens to understand how firms can overcome market challenges to improve their performance. This chapter provides an integrating framework to explain three key market challenges: novelty, diffusion and value capture from the perspective of engaged actors. The chapter shows how the framework can be applied and finishes with some theoretical implications and managerial guidelines.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- Service innovation
- Market challenges
- Novelty
- Diffusion
- Value capture
- Integrated framework
- Business Administration
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas