Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-199382" >
Dyslexi och lärande...
Dyslexi och lärande utifrån det sociokulturella perspektivet och utvecklingspsykologin
-
- Hassan, Osama, 1969- (författare)
- Linköpings universitet,Kommunikations- och transportsystem,Tekniska fakulteten
-
(creator_code:org_t)
- Västerås : Mälardalens universitet, 2023
- 2023
- Svenska.
-
Ingår i: Den 9:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. - Västerås : Mälardalens universitet. - 9789174856200 ; , s. 65-77
- Relaterad länk:
-
https://www.mdu.se/d...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Syftet med denna artikel är att tillämpa den sociokulturella lärandeteorin tillsammans med utvecklingspsykologiteorin för att skapa bättre insyn i hur lärandet kan effektiviseras hos universitetsstudenter med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. Med detta som bakgrund föreslås några pedagogiska och didaktiska strategier, baserade på författarens observationer som lärare i klassen samt studenters feedback.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Lärandeteori
- Undervisningskvalitet
- dyslexi
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas