Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-199895" >
Randomiserade kontr...
Randomiserade kontrollerade studier av interventionsprogram för elever med tidiga läs- och matematiksvårigheter
-
- Danielsson, Henrik, Professor, 1974- (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för funktionsnedsättning och samhälle,Filosofiska fakulteten,Institutet för handikappvetenskap (IHV)
-
- Lindström-Sandahl, Hanna, 1979- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Samuelsson, Joakim, Professor, 1967- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
visa fler...
-
- Samuelsson, Stefan, Professor, 1964- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
- Elwér, Åsa, 1976- (författare)
- Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Vetenskapsrådet, 2023
- 2023
- Svenska.
-
Ingår i: Resultatdialog 2023. - : Vetenskapsrådet. - 9789189845107 ; , s. 15-18
- Relaterad länk:
-
https://www.vr.se/an...
-
visa fler...
-
https://libris.kb.se...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Forskningens syfte var att utveckla och utvärdera två interventioner för elever med tidiga lässvårigheter eller tidiga mattesvårigheter. Resultaten visade att bägge interventionerna hade en medelstor till stor effekt på förbättring för interventionsgrupperna direkt efter interventionerna. Ett år efter interventionerna hade de flesta av de positiva effekterna minskat till ungefär hälften.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas