SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-202391"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-202391" > CBL and living labs...

  • Sjöholm, Jenny,Universitetslektor,1980-Linköpings universitet,Tema teknik och social förändring,Filosofiska fakulteten (författare)

CBL and living labs: towards a methodology for teaching sustainability transitions in urban planning education

  • Artikel/kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2024
  • Taylor & Francis,2024
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:liu-202391
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-202391URI
  • https://doi.org/10.1080/03098265.2024.2338110DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This article looks at a challenge-based learning (CBL) approach that aims to engage students in sustainable transitions within urban and regional planning. Drawing on CBL, we focus on how living labs – the idea of using a city as a site for user-driven innovation and development – can be used as a site and methodology in education and research on planning for sustainability. The paper presents insight from teaching planning master’s students and a living lab initiative in Linköping, Sweden. We aim to contribute to research on how to teach sustainable transitions within urban and regional planning by focusing on CBL and propose a methodology using a challenge-driven living lab aimed at supporting sustainable transformation learning. We mean that educational engagement with living lab approaches can be both a study tool and potentially an arena for change. Our experiences from teaching a living lab exercise illustrate the value of working with challenge based-learning approaches and “real-life” challenges, the added value from projects consisting of various actors including external groups, and the need for constructive peer-based and student-led learning. We suggest that a challenge-driven living lab methodology can be useful in teaching sustainable transformation in Geography and Planning and have wider implications.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Trygg, Kristina,1979-Linköpings universitet,Tema teknik och social förändring,Filosofiska fakulteten(Swepub:liu)kritr02 (författare)
  • Linköpings universitetTema teknik och social förändring (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of geography in higher education: Taylor & Francis0309-82651466-1845

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Sjöholm, Jenny, ...
Trygg, Kristina, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Lärande
Artiklar i publikationen
Journal of geogr ...
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy