Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-28442" >
Sänk tempot! Stress...
Sänk tempot! Stress som retorisk figur i svensk reklam
-
- Andersson, Anita, 1961- (författare)
- Linköpings universitet,Filosofiska fakulteten,Institutionen för tema
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Stockholm : Carlsson bokförlag, 2005
- 2005
- Svenska.
-
Ingår i: Reklam och hälsa. - Stockholm : Carlsson bokförlag. - 9172036354 - 9789172036352 ; , s. 176-196
- Relaterad länk:
-
http://libris.kb.se/...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Författarna, akademiker verksamma vid Linköpings universitet, diskuterar här reklamen och dess koppling till hälsa, från förra sekelskiftet till i dag. Tesen att det reklamen säljer är just skönhet, hälsa och välbefinnande drivs.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
Nyckelord
- reklam
- stress
- INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS
- TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas