SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-30119"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-30119" > The Role of Relatio...

The Role of Relationship Selling in Technology Start-up Firms : Two Case Studies in Europe and Asia

Kowalkowski, Christian, 1978- (författare)
Linköpings universitet,Tekniska högskolan,Industriell marknadsföring
Svensson, Peter, 1974- (författare)
Linköpings universitet,Ekonomiska institutionen,Tekniska högskolan
Rehme, Jakob, 1967- (författare)
Linköpings universitet,Tekniska högskolan,Ekonomiska institutionen
 (creator_code:org_t)
Curtin University of Technology, 2005
2005
Engelska.
Ingår i: IMP Group in Asia Conference ¿Building Social Capital in Networks¿,2005. - : Curtin University of Technology.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper investigates the first business exchange of new start-up firms. The authors use the framework of relationship marketing combined with entrepreneurship theory to describe start-up firms selling activities. They conclude that the first business exchange passes through three important activity phases; (1) credibility, (2) closing activities, and (3) operations.

Nyckelord

SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kowalkowski, Chr ...
Svensson, Peter, ...
Rehme, Jakob, 19 ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy